سواحل پوکت تایلند
سواحل پوکت تایلند

سواحل پوکت تایلند

Phuket Beaches In Thailand

 

بهترین سواحل جزیره پوکت ، در کناره غربی آن قرار دارند، پاتونگ(Patong) و پس از آن کارن(Karon) ، از جمله دیدنی های تایلند و تفریحات تایلند به شمار می روند. ساحل پاتونگ بسیار وسیع و طولانی است و اغلب مراکز خرید پوکت در این ساحل دایر می باشد. اما ساحل کارن ، به دلیل دوری از شلوغی ها، دارای طبیعت بکرتر و زیباتری است. سواحل غربی پوکت با 810 کیلومتر مربع مساحت، مجموعه‌ای از سواحل پاتونگ، کارون و کاتا است. اغلب این مناطق تحت تاثیر سونامی قرار گرفته‌اند، اما با این حال هنوز هم سواحل شنی بی‌نظیری دارند. در جنوبی‌ترین قسمت جزیره، ساحل هات نائی هان قرار دارد که خیلی خلوت و آرام است. اگر به سمت شرق بروید، هات راوائی بهترین ساحلی است که می‌توانید با قایق‌ در آن اطراف چرخی بزنید. در جزایر غربی نیز می‌توانید به سراغ لائم سینگ بروید، این ساحل در شمال پاتونگ قرار گرفته است و قطعاً قطعه‌ای از بهشت است که در زمین جا مانده است. در سواحل شمال غربی نیز هات مائی خائو قسمتی از پارک دریایی ملی سیرینات است.

 

سواحل پوکت تایلند

سواحل پوکت تایلند

 

 

beach_signساحل نایتان
ساحل نایتان ( Naithon)  یکی از تفریحات پوکت، ،ساحل دست نخورده ای است كه در پشت آن، درختان كاسورينا با يك خليج باز بزرگ مي باشد كه پناه گاه خوبي براي باد و محل خوبي براي شنا مي باشد.

 

ساحل نایتان

ساحل نایتان

 

beach_sign ساحل نایانگ
ساحل نایانگ ( Naiyang) ، یکی از مراکز تفریحی و دیدنی تایلند ، داراي سايباني از درختان صنوبر و ساحل مرجاني مي باشد و جاي ايده آلي براي شناكردن و غواصي است.همچنين مكان خوبي براي ديدن تخم هاي لاك پشت ها در زمستان از نوامبر تا فوريه و جشنواره خروج لاك پشت هاي جوان در آوريل مي باشد.

 

ساحل نایانگ

ساحل نایانگ

 

beach_signساحل مای خائو

ساحل مای خائو(Mai Khao)، طولاني ترين ساحل پوكت مي باشد كه 9 كيلومتر درازا دارد و از انتهاي شمالي جزيره شروع شده و به ساحل نایانگ در ساحل غربي ختم مي شود.

 

ساحل مای خائو

ساحل مای خائو

 

beach_signساحل کاتا

ساحل کاتا (Kata) متشكل از دو ساحل بزرگ و كوچك مي باشد كه بوسيله يك دماغه كوچك از هم جدا شده اند. اين ساحل بسيار پررونق مي باشد و مكان بسيار آرام با آفتاب درخشان و ماسه هاي سفيد با درياي آرام و تميز مي باشد. در قسمت شمالي اين ساحل يك ساحل مرجاني وجود دارد كه می توان باری غواصی به آنجا رفت.

 

غواصی در ساحل کاتا

غواصی در ساحل کاتا

 

pay_attention-thailandبه غير از افرادي كه به دنبال مكان هاي شلوغ و پرجنب و جوش مي گردند، اين ساحل هيچ بازديدكننده اي را پشيمان نمي كند. انواع اقامتگاه، رستوران، فروشگاه و امكانات ورزش هاي آبي براي گردشگران با سليقه هاي مختلف در دسترس مي باشد.

 

رستوران ساحلی

رستوران ساحلی

 

pay_attention-thailandاين ساحل براي ورزشهاي آبي به خصوص موج سواري از مي تا اكتبر مطلوب است. در انتهاي قسمت جنوبي ساحل ، مجموعه اي از رستورانها وجود دارد و مكاني براي ماساژ كه شما را به آرامش مي رساند .

 

موج سواری در ساحل کاتا

موج سواری در ساحل کاتا

 

beach_sign ساحل کارن

ساحل کارن (Karon) درست در امتداد تپه اي در سمت شمال ساحل کاتا قرار گرفته و داراي ساحل طولاني و سفيدي مي باشد كه در امتداد آن درخت هاي نخل و صنوبر قرار گرفته و صحنه هاي زيبايي را ايجاد نموده اند. دريا در اين منطقه تميز و ماسه هاي ساحل بسيار نرم مي باشند و يكي از بهترين ساحل های مناسب براي شنا، حمام آفتاب و غواصي می باشد.

 

حمام آفتاب در ساحل کارن

حمام آفتاب در ساحل کارن

 

pay_attention-thailandكارن ، ساحلي است طويل، پوشيده شده از درختان موز با شن هاي سفيد با كمي سايه ، كه فضاي وسيعي براي استراحت شما فراهم می کند . در طول اين ساحل مغازه هايي با امکان خرید متنوع وجود دارد. كارن يك ساحل مناسب براي اقامت كردن است.

 

فروشگاه ساحلی

فروشگاه ساحلی

 

beach_signساحل بنگ تائو

ساحل بنگ تائو (Bang Tao) در امتداد شش کیلومتری (4 مایلی) ساحل قرار گرفته و فقط چند دقیقه با شهر چرنگ تالای( Cherng Talay) فاصله دارد، جایی که تعداد زیادی از روستاییان هنوز به سبک اجدادشان با ماهیگیری و کشاورزی زندگی می کنند. قسمت شمالی ساحل، ناحیه ای دست نخورده برای بازدیدکنندگان است و تعداد کمی رستوران در کنار ساحل وجود دارد .

 

ماهیگیری در ساحل بنگ تائو

ماهیگیری در ساحل بنگ تائو

 

beach_signساحل سورین
بدیهی است که ساحل زیبای سورین (Surin)، مکانی معروف، مختص میلیونر هاست .این ساحل ، شهر شلوغ و پر رفت وآمدی نیست و بیشتر شبیه یک دهکده ساحلی می باشد. شن های تمیز ساحل و آب فیروزه ای رنگ، ساحل زیبا و خوش منظری ایجاد می کند که مورد علاقه گردشگران و همچنین تایلندی ها می باشد.

 

 

ساحل سورین

ساحل سورین

 

beach_signساحل پنسی
ساحل پنسی ( Pan sea)، ساحلی کوچک با شن های سفید است که آماده پذیرایی ثروتمندان و مهمانان مشهور در مهمانسراهای چدی (Chedi) و امانپوری (Aman Poori) می باشد که یکی از زیباترین دیدنی های پوکت در تایلند می باشد.

 

ساحل پنسی

ساحل پنسی

 

 

beach_signساحل پاتنگ

ساحل پاتنگ ( Patong) به ساحل ديوانه كننده و گلچين شده معروف می باشد که در طول روز ساحل، آفتاب ،جت اسكي ، پاراگلايدر و بازيهاي آبي برای شما مهیا است . در طول شب هم مغازه های زیبا و انواع و اقسام رستورانها با تنوع انتخاب براي هر سليقه ای فراهم است .

 

پاراگلایدر در ساحل پاتنگ

پاراگلایدر در ساحل پاتنگ

beach_sign

 ساحل کامالا
ساحل كامالا(Kamala) در قسمت شمال پاتنگ بر روي تپه اي تماشايي واقع است .كامالا مكان جذابي است با غذاهاي دريايي مخصوص به خود كه نسبت به پاتنگ از تندي كمتري برخوردار است. كامالا،منزلگاهي است که بيشترين جذابيتهاي آن شعر و موسيقي سنتي فانتاسي است. اکثررستورانها و مغازه ها در جاده ساحلي روستايي قرار دارند. مانند اكثر سواحل جزاير غربي ، شنا در ماه مي تا نوامبر در كامالا مي تواند خطرناك باشد، پس مراقب باشيد.

 

رستوران ساحلی کامالا

رستوران ساحلی کامالا

 

beach_signساحل نای هارن

ساحل ناي هارن (Nai Harn) در جنوب جزيره واقع شده كه با آمدن جمعيت در حال وسيع تر شدن است و مانند بهشتی زيبا و ساحلی آزاد است كه دقيقاً در جنوب پاتنگ واقع شده است.

 

ساحل نای هارن

ساحل نای هارن

 
beach_sign سواحل دیگر

ساحل لايم كا یکی از سواحل دیگر پوکت می باشد كه در جنوب پوکت واقع است. اگر شما به دنبال سواحلي با نخلهاي يكپارچه و سنگ های سفيد هستيد به پوکت برويد. تعداد کمی از جزایر مثل پوکت سواحل شنی فراوان و آبهای شفاف دارند. جاده های ساحلی مارپیچی در امتداد این جزیره 540 کیلومتر مربعی وجود دارد که ، چشم اندازهای حیرت انگیز و دسترسی آسان به بعضی از زیباترین سواحل جهان از مزیت های این شهر است .باران های موسمی ماه های می تا اکتبر شرایط غیر قابل پیش بینی را برای شنا بوجود می آورند، بنابراین به پرچم هشدار توجه کنید.

 

سواحل پوکت تایلند

سواحل پوکت تایلند

 

اگر می خواهید در تور پوکت ثبت نام کنید، با شماره 88548853 تماس بگیرید.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: برچسب‌ها: پوکت،هتل های پوکت،هتل های تایلند,
نويسنده : سمیه عزیزی